måndag 6 februari 2012

Pappa, styvpappa, Jocke..?!

Jocke har blivit kallad för pappa utav en som varit med och anglat och som varken känner mig eller Jocke. Även JAG har kallat Jocke för pappa, förra helgen. Neo var bråkig och jag skulle säga till honom och då blev det "Om inte du lyssnar på mamma och pappa..." sen blev jag tyst. Både jag och Jocke blev förvånade eftersom det är inget vi diskuterat överhuvudtaget. Tror ingen av oss visste hur vi skulle reagera riktigt.

Igår kväll diskuterade jag och Jocke detta och jag kom fram till att jag har satt in alla, verkligen ALLA, i olika kategorier i Neos liv. Morbror Peter, mormor, morfar, tant Malin, tant Frida, kompis Mickis, farbror Micke, ja alla har en kategori. Men Jocke då? Han heter bara Jocke. På något sätt skulle jag vilja att han också hade en alldeles egen kategori, men vilken?! Det kändes inte ett dugg fel när jag kallade honom för pappa utan det föll mer naturlig.

Alltså det är ju ändå Jocke som får fadersrollen i Neos liv så länge han är med mig. Han finns för oss otroligt mycket! Neo tyr sig till Jocke som en son gör till sin pappa. Är Jocke i närheten är det endast han som får natta Neo, inte jag. Det är Jocke Neo ska sitta med hela tiden.

Den som inte är med mig, Neo och Jocke förstår nog inte riktigt vad det är jag menar, men ni förstår nog i det stora hela. Svårt att få ner alla tankar i en blogg utan att bli sedd som en totalt bombad brud. Äh jag ger upp med att försöka få ner mer. Det blir nog bara mer förvirrande :p

Min två underbara killar <3

Inga kommentarer: