torsdag 2 december 2010

Saknar

På senaste tiden så har jag börjat tänka tillbaka på när jag födde Neo. Jag skulle inte vilja ändra nånting! Hela förlossningen var underbar även om den gjorde ont. Man visste att man fick nånting utav smärtan så därför stod man ut med den. Det jag mest saknar med en förlossning är känslan man fick när man fick sitt nyfödda barn på bröstet i samma ögonblick som det kom ut. Den känslan går inte att beskriva! Det enda jag kan säga om den känslan är att tid och rum försvann. Allt som fanns i världen var jag och min bebis som jag älskade så otroligt högt från första ögonkast! Den känslan vill jag uppleva igen, flera ggr!

En förlossning är helt fantastisk! Smärtan, oron, glädjen, lyckan, ja ALLT var verkligen helt fantastiskt! Man måste verkligen uppleva för att förstå hur underbart och vackert det är. Och sen alla blandade känslor man hade under tiden som man gick omkring på förlossningen i väntan på att allt skulle sätta igång. Åååh jag blir alldeles tårögd när jag tänker på det!

1 kommentar:

Becca & baby sa...

Förlossningen hade inte varit densamma utan smärtan. Den hörde till på något sätt. Tycker det är rätt mäktigt att vi stått ut den :D