onsdag 28 april 2010

2010-04-28

Igår så åkte jag hem till mamma och pappa eftersom det är så in i helvete tråkigt att sitta hemma helt själv dag in och dag ut. Eller ja, brorsan brukar komma på kvällarna, men nu märks det att det börjar bli sommar eftersom han alltid är ute på. Så nu imorse väckte mamma mig då Neo låg och skrek och jag vaknade INTE utav det!! Va fan jag som alltid vaknar så fort han piper i vanliga fall. Men aja, inte imorse tydligen.

Jag och mamma tog en kort promenad då vi inte ville väcka pappa som hade kommit hem vid kl 5.30. Vi gick runt Hästhagsvägen och ner mot Ringshög här i Rengsjö. När vi kom vid mormor så stod hon ute och då passade Neo på att vakna så hon fick se honom riktigt =)
När vi kom hem så va det verkligen matdags åt lillemannen. Han började vråla redan hos mormor. Sen gick mamma och Neo och väckte pappa. Pappa fick då det bästa uppvaket han =)

Vid kl 12 åkte mamma till jobbet och pappa gick ut i garaget. Så jag och Neo fick roa oss själva, men det är vi vana vid =P

Vid kl 14 åkte jag och pappa in till Bollnäs eftersom han skulle besikta mammas bil och jag skulle hämta mobilladdaren samt bankdosa så jag kan föra över pengar till Malin för resan=) WOHO!!!
När vi kom hem igen så ställde jag mig och lagade mat åt pappa och värmde mat åt mig själv sen igår. Sen har jag faktiskt inte gjort så mycket mer. Just nu ligger jag i sängen här i Rengsjö med Neo som sover alldeles bredvid mig =) Enda gången han visar nå liv är när han tappar nappen, haha.
Just ja, jag får inte glömma att berätta att idag skrattade Neo riktigt för första gången!! Vi satt nere och kollade på tv och skrattade åt varandra ett tag, haha. Han låter skit roligt när han skrattar! =D Lillen är inte så liten längre =(




Inga kommentarer: