onsdag 17 februari 2010

Hemma!!

Nu är jag hemma igen :D Underbart! Men jag har haft det bra hos mamma och pappa också faktiskt. Skönt att bli lite uppassad på :)

Imorse vaknade jag alldeles innan mamma skulle åka till jobbet så då hann jag prata en snabbis med henne också. Sen gick jag och la mig igen och somnade så fort huvudet nuddade kudden.
Jag sov i två timmar till. Sen gällde det att vara lite tyst eftersom pappa fortfarande sov då han kom hem vid sex på morgonen. När han vaknade vid kl 12 idag så fikade jag medan han åt frukost. Mamma kom hem igen strax efter kl 14 idag och då blev vi lite osams, men det va inte för att vi egentligen va griniga på varandra utan att vi båda har haft lite mycket nu på senaste tiden. Så då satt vi båda och grät en stund och pratade av oss vilket kändes alldeles underbart efteråt måste jag erkänna! Ibland måste man bara få gråta ut, även om det gäller små saker!

Medan maten stod på spisen så hjälpte jag mamma med att putsa fönstren i ett rum och byta gardiner (eftersom hon hade julgardiner kvar i det rummet ^^ ) och sen drog jag ett varv på övervåningen och ner för trappan med snabeldraken. Tänk va skönt det va att få göra nånting!
Ganska direkt efter vi hade ätit så åkte jag och mamma mot Bollnäs och hon skulle in på bolaget och apoteket. Sen bar det av hemåt!
Väl hemma blev det till att fixa i skötbordet så jag har alla saker till min lilla skit i ordning där och vi bytte även gardiner här hemma. Mamma har köpt jätte fina gardiner åt mig! Vi gjorde även i ordning i byrån där jag har alla barnkläder så det är ordning och reda där också.

Hanna kom hit också och då blev det fika med båda två, vilket va super trevligt! Peter kom med Riki alldeles innan Hanna kom också. Efter fikat tog jag och Hanna en behövande promenad med lill vovven och det märks att man gått upp 20 kg kan jag lova :P Men det va ändå riktigt skönt att gå den lilla svängen som det blev. Jag sprang även över till brorsan och hämtade min dammsugare och sen har jag dammsugit lite grann inne i vardagsrummet. Tar resten av rummen imorgon eftersom jag ville va lite social.

Jag och Hanna stack iväg till Hemköp en snabbis också och inhandlade lite provianter så vi kunde göra chokladmuffins :D Nam nam!! Tänk va gott det kan va när det är så simpelt och fort att göra :)


Jag är hemskt glad att Hanna har varit här idag eftersom jag inte har orkat gå ut med Riki då värkarna har kommit plus att min lilla skit har sparkat mig på konstiga ställen så jag vikt mig dubbelt av smärtor. Då har underbara Hanna gått ut med vovven istället för mig :) Tur att det också är hennes lilla bebis och att hon gärna gör det :)
Jag har då världens mest underbara vänner måste jag bara säga!! Det har jag sagt tidigare också, men jag kan säga det om och om igen!!

Nej nu blir det en dusch och sen sängen med en bok innan John Blund dyker upp. Ha det bra allihop!

Inga kommentarer: