måndag 21 december 2009

Helgen hos mor och far

Ja nu sitter jag hemma efter att ha varit hos mamma och pappa sen i fredags bara för att slippa sitta ensam en hel helg igen! Har haft riktigt roligt faktiskt. Mamma har jobbat hela helgen så det har bara varit jag och pappa, men tänk va roligt vi har haft!
I fredags va det lugnt. Mamma och pappa tog en varsin öl och vi satt och pratade en massa :)
Mycket mer hände inte den dagen.

Lördagen så klev jag upp ganska tidigt och va ut med Fisan som fick springa löst ute på vändplanen, och jävlar va hon sprang och lekte och hade roligt i snön! Sen åkte mamma och jobbade så då va det bara jag och pappa hemma och jag hjälpte honom lite med att bygga om en stereobänk och vi pratade mycket även då. Sen försökte jag hjälpa honom med datorn, men lyckades inte!
På kvällen tittade vi på Dansbandskampen och tänk va duktiga alla va, dock vann inte det band som jag och pappa hejade på, men men...
Sen kom mamma hem precis när jag skulle ut en sista stund med hunden och vi fick oss många skratt för hon ser ju förjävla rolig ut!
Sen satt vi inne i köket (som vanligt) och diskuterade allt mellan himmel och jord.

Söndag vaknade jag när mamma skulle åka till jobbet, vilket va vid sex på morgonen! Då åt jag frukost med henne och sen la jag mig och läste och lyckades faktiskt somna om.
Annars så såg dagen ut ungefär som på lördagen tills mamma kom hem, då hon började med maten. Sen efter maten tänkte vi alla lägga och oss till att vila, men då ringde deras hemtelefon. Det va en granne som ringde och berättade att deras släkting hade lyckats fånga en katt som såg ut som Tjockis.
Vi åkte dit och tittade, och tro på fan att det verkligen va Tjockis!
Den som inte hängt med vem Tjockis är, så är det min katt som sprang bort helgen efter midsommar och jag har sett honom en enda gång sen dess.
Men tänk va FET den katten har blivit så han har inte gått utan mat iaf! Men han är lika mysig som han alltid varit och han sprang fram till mig direkt och jag började nästan gråta när jag fick honom i famnen!

Brorsan fick åka och hämta Fisan ute i Rengsjö eftersom jag ville att Tjockis skulle ha lugn och ro när vi äntligen fått hem honom efter så pass lång tid.
Tyvärr går inte Mysak och Tjockis riktigt ihop än, men dem slåss iaf inte, och bara det är ett gott tecken. Dem ska bara komma över detta maktspel som dem har för tillfället. Men det går väl över snart och mamma har iaf inte ringt nå idag och sagt att dem slåss.
Tyvärr lär jag ta honom till en veterinär och få alla tuvor bort rakade för han har hur stora och äckliga som helst runt halsen och alla ben!
Bara att raka bort tuvor kostar 400 kr! DYYYYYYRT!!!!

Näe nu ska jag nog ta och lägga mig.
God natt och dröm sött folket!


En fin bild på Fisan ute i snön :)



Tjockis innan jag rakade av honom pälsen och han sprang bort. En stor katt redan då, men nu är han en BJÄSSE!!!

Inga kommentarer: