måndag 6 juni 2011

Måndag

Igår blev det akuten i fyra timmar med skrutten. Mindre roligt om jag säger så! Svårt att roa en sjuk unge så där länge i ett litet rum, men det gick trots att han för det mesta skrek och pep. Men vi fick komma in på lungröntgen och personalen var jätte trevliga allihopa förutom en riktigt bitter människa inne på röntgen. Hon tänkte inte ens låta mig vara i samma rum när dem skulle ta korten, men så fort hon märkte att Neo gallskrek bara jag satte honom på britsen så fick jag vara kvar där inne.

Meeeen i alla fall då. Dem kom fram till att Neo har lunginflammation samt öroninflammation plus att han hade en rodnad i hela halsen. Så nu är det penicillin i tio dagar framöver som gäller. Det märks redan idag att han är piggare! Han har ätit majskrokar, druckit välling, fått i sig penicillin, druckit en flaska saft samt att han busar som vanligt och myser :) SKÖNT!! Nu har jag fått tillbaka min älskade son igen :D

Nu ska vi ta och göra oss i ordning och städa lite här hemma i Rengsjö. Sen ska vi in till Bollnäs och hämta ut penicillinet åt honom eftersom att vi bara fick med oss hem så han klarade sig igår och imorse. Och ikväll kommer mamma och pappa hem! Längtar riktigt mycket efter de här senaste dagarna faktiskt! Har nog aldrig känt mig så maktlös som jag gjort den här veckan. Tur att Frida kom igår och sa att jag måste åka in med honom och tur att hon ställde upp och skjutsade oss fram och tillbaka och höll mig sällskap på sjukhuset. Tusen tack!

Aja, nu vet ni lite vad som hänt. Nu ska vi bada och duscha lite :)

1 kommentar:

tessan sa...

Sv: Men fyy ;/ Ja, då är det nog dumt att träffas. Men hoppas att han kryar på sig snart <3