söndag 20 februari 2011

Barnuppfostran

Alla har olika syn på hur ett barn ska uppfostras och alla tycker att någon annan gör fel på något sätt i uppfostran. Men ingens sätt är det bästa eller det sämsta. Alla gör både rätt och fel i mycket. Däremot har ingen någon som helst rätt till att klaga på en annan förälder.

Anledningen till att jag drar upp detta är för att jag är förbannad sen jag pratade i telefon nyss och då gjorde Neo nånting han inte får så jag röt i åt honom, men det var fel enligt den jag pratade med för skäller man på barn så blir dem psykiskt störda när dem blir äldre enligt denna människa. Vem fan har rätt i att klaga och lägga sig i min barnuppfostran?! Inte en käft har rätten till att yttra sig om min uppfostran av Neo!

Att jag ryter i åt Neo ibland är för att han för det mesta inte lyssnar ett dugg på mig och det är väldigt enerverande. Till slut tappar jag tålamodet och tar i mer än vanligt och ibland börjar han gråta, men han gör inte om det. Inte under den dagen i alla fall. Ni som har barn som inte river och klättrar överallt kan skatta er lyckliga på den punkten! Man blir alldeles matt utav det, i både kropp och knopp.

Jag vet att det egentligen inte lönar sig att ryta i, men jag har väldigt dåligt tålamod och min stubin är kort. Det är ingen anledning till att det ska gå ut över Neo, men när han inte lyssnar efter man sagt åt honom tio ggr så ledsnar man helt enkelt.

Ingen har någon som helst rätt till att lägga sig i någon annans barnuppfostran! Man kan ha sin åsikt, inte mer!

Neo äter min mat, han äter kakor, han äter tårta, ja han äter ALLT! Jag är inte någon som är stenhård när det gäller mat. Jag vet många som är det och det är väldigt bra att man är det. Dock tycker jag inte man ska vara för hård när det gäller maten. Även där är det olika med hur man gör.

Överallt när det gäller barnuppfostran gör alla olika! Och ingen har rätt att se ner på någon annan för att man inte gör som en annan! BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

1 kommentar:

Anonym sa...

varför inte? du argumenterar extremt dåligt för din åsikt... jag hittar inte ett enda argument.