lördag 29 januari 2011

Funderingar

Något jag inte förstår mig på är varför allt har blivit så sexfixerat! När jag var liten pratade man inte om sex så pass öppet som man gör nu. Då var det något intimt och fint. Nu stressar alla ungdomar/barn för att bli av med oskulden. Jag blev av med oskulden i på tok för tidig ålder med min första pojkvän här i livet. Jag hade inte ens fått min första mens eftersom jag var ganska sen med den. Hade jag fått gjort om mitt liv hade jag väntat med att bli av med oskulden!

Jo till saken. Vart man än tittar i dagens läge så ser man nånting som har med sex att göra. Inte så konstigt att tjejer blir gravida innan dem ens är byxmyndiga och kan ta hand sig själv, ännu mindre ett barn. Visst, föräldraskap har inte med ålder att göra, men jag har svårt att tro att en 13-14 åring kan ta hand om ett barn. Dem har ju inte ens gått klart grundskolan för guds skull!


Nu ska jag inte sitta och påstå att jag är en ängel, för det är jag inte. Jag har gjort mina snedsteg och det står jag för. Men det tillhör mitt förflutna. Sex är inget som är viktigt för mig. Man kan vara intima utan sex. Något jag värdesätter mycket, mycket högre än sex är en kyss, en puss, en kram. Det är såna saker jag saknar i ett förhållande.

Ett förhållande utan sex säger folk att är dömt att misslyckas. Och det är en sak jag kan hålla med om. Dock behöver man inte kasta sig i säng med den man tycker om det första man gör. Sen behöver man inte bosätta sig i sängen och nuppa gärnet med varandra. I ett förhållande ska man kunna hitta på massvis med andra saker tillsammans som inte innebär att man ska vara nakna.

Jag vet inte vad jag vill med detta, men jag tycker det är bedrövligt för att allt ska handla om sex hela tiden. Sen tycker jag det är så många som har en skev bild av hur ett förhållande ska vara. Sex ska vara något fint och intimt!

Inga kommentarer: