måndag 24 januari 2011

Bloggare..?

En blogg enligt mig är personlig och där man kan skriva om sin vardag, sina bekymmer, sina lyckliga stunder. Visst, man ska inte skriva ut allting eftersom det är ju ändå internet. Jag är nöjd med det antal läsare jag har då jag vet vilka de flesta är. På så sätt vet jag vad jag kan skriva ut och inte. Jag behöver inte ha fler eftersom jag vet själv att mitt liv inte är så händelserikt och då jag inte har några direkta hobbys. Mitt liv går ut på att vara mamma åt Neo för det mesta och det är jag nöjd med.

Jag kommer aldrig förstå mig på dem som vill tjäna pengar på sin blogg. Det är inget jobb enligt mig och inget man ska få betalt för. Då är det bättre att ha ett riktigt jobb där man kan träffa människor dagligen och inte bara sitta bakom en datorskärm och skriva en massa. Det är bara ren och skär lathet! Då kan man lika gärna leva på SOC bidrag om man ska sitta och blogga och tro att man kan försörja sig på det resten av sitt liv!

Tacka vet jag helt vanliga "Svensson"-jobb! Mitt drömyrke är svetsare just för att jag trivs bäst med det. Men som det är nu tackar jag ja till vilket jobb som helst som inte innebär att jag måste flytta härifrån och där jag får jobba fasta tider. Men just nu är det tyvärr svårt att få ett jobb med fasta tider så, ja... Jag tar helt enkelt det jobb jag får! Så länge jag får jobba med bra arbetskamrater och träffa lite folk så är jag nöjd.




Här är jag som svetsare åt Secura då jag gjorde säkerhetsskåp. Riktigt tråkiga saker att svetsa, men helt underbara arbetskamrater!

1 kommentar:

Marion sa...

Har funderat på att utbilda mig inom svets, men jag känner lite som du, jag vill inte flytta härifrån och jag vill ha någorlunda arbetstider. Jag känner lite att det finns så få såna jobb just nu, så varför skulle dom ta mig som är nyutbildad om det skulle bli så? Brukar svetsa hemma med Andreas på somrarna, och jag kan väl inte påstå att jag är ett underbarn, men jag blir bättre ;) Haha!