onsdag 1 december 2010

Neo är lite snorig idag och även jag är snorig. Hoppas det går över fort för det är ju inte roligt att vara snuvig. Vi har i alla fall varit ut på en promenad idag, jag, Neo och Riki. Det var skönt, men mindre roligt att Riki drar som sjutton så nu har jag blivit så pass less att jag tar kopplet runt magen på honom. Då drog han inte mycket kan jag lova.

Just sitter jag i min trasiga soffa och busar med båda barnen ;p Riki vill att man kastar hans tuggknut och Neo slår mig så fort han kommer tillräckligt nära. Min lilla fisunge ;D

Inte nog med att jag är förkyld så har jag väääärldens munsår på det :( Så igår när jag och min älskade mamma var på stan så köpte jag Zovirax. Jag tycker det är bättre än Anti faktiskt. Så nu gör det inte ont längre och inte varar det hellre längre. Skööönt!!! Nu är det liksom bara en liten torr knöl på läppen och det bevisar att det börjar torka ut.

Nu ska jag passa på att läsa lite nu när Neo sover en stund för under tiden jag skrivit detta blev han trött så nu sover han.

2 kommentarer:

SandraMadeleneJohansson sa...

Du får träna honom istället, det värsta som finns är ju hundar som drar. Kopplet runt magen är ju ingen höjdare och träning ger ju färdighet så kör på :)

SandraMadeleneJohansson sa...

Ett sätt är att stanna varenda gång han drar, och när kopplet inte längre är sträckt så går du men direkt han börjar dra så stannar du igen. Det tar dock lite tid och man måste ha tålamod.

Ja självklart kan du gå en hundkurs med honom trots att han är över 1 år. Jag skulle rekommendera Hasse Bjöling i Ljusne. Han har en ledarskapsutbildning som är jätte bra! Där kan man få bukt med allt och fast man inte har en hund som är duktig med det mesta så är det ändå bra att gå.

Ja dom växer så det knakar, man hinner inte med själv ;)