tisdag 21 december 2010

2010-12-21

Jag var nyss in på Sandras blogg där hon skrev om alkoholvanor på jul och att, tyvärr, barn råkar illa ut pga drickande föräldrar. För mig betyder julen att man umgås med sin familj och sina nära och kära. Jag har aldrig någonsin förstått konceptet att man ska dricka över julen. Jag har druckit en enda jul när jag var 15 år och det tyckte jag förstörde stämningen så sedan dess har jag varit nykter hela julhelgen.

Min familj har aldrig (som jag minns) druckit vid jul och det tycker jag har varit väldigt bra! Alkohol förstör bara en massa! Bättre med en nykter jul och med gott sällskap, än att vara pissfull och bedrövlig. Här är det vita jular som gäller, nu och för alltid, med familjen och alla som jag håller mig nära :)


Varför dricker man överhuvudtaget på jul?!

Inga kommentarer: