tisdag 14 september 2010

Usch va otäckt!

Imorse när jag skulle plocka undan all disk efter jag och Neo hade ätit frukost så satt han kvar i Hokus Pokus stolen och när han satt där så satte han upp fötterna mot bordet och tryckte ifrån så han tippade! Usch allt gick i slow motion för mig! Jag ser hur stolen var halvvägs ner och sen PANG! Sen kom världens jätte skrik och jag sprang dit där Neo låg och tog upp honom och tårarna sprutade även på mig! Det var... Det finns inga ord. Hemskt är bara förnamnet!

Innan allt detta hände så hade Neo gjort i blöjan så jag skulle ju bara plocka undan all disk och sen byta på honom, men nu fick jag byta på en panikslagen liten gosse :( Men istället för att krångla med att lyfta och dona med honom så klädde jag av både han och mig så ställde vi oss i duschen och där blev han lite lugnare i alla fall. Så pass lugn att jag kunde få på honom en ny blöja och kläder.

Tydligen så ska inte Neo vara glad idag för efter en tupplur och lite mat så satt han i gåstolen och då tog han fart och sprang bakåt och då lyckades han smälla in huvudet i ett bord! Då blev det ytterligare ett gallskrik och paniken steg inom mig igen!

För att få honom att somna nu denna gång så var jag tvungen att lägga mig i min säng med honom och hålla om honom. Annars bara skrek han om han låg i sin säng. Men nu sover han så sött i mammas säng och jag lyckades också somna medan jag försökte få honom att sova. Det var så mysigt!

Inga kommentarer: