lördag 20 februari 2010

Min underbara!



Han valde att komma ut 19 februari kl 05.39 och han vägde då 3240 gram och han är 54 cm lång! Han är min vackra och underbara prins! Han är den mest perfekta varelse i mina ögon med allt sitt mörka hår!
Dock hade jag gått över alldeles för länge så han hade inte fått någon näring den senaste veckan och det fanns inge fosterfett kvar. Han är född med näsan först vilket va jätte jobbigt eftersom huvudet kom på tvären.
Jag åkte från Bollnäs vid 13.00 i torsdags och sen är han då född 05.39 på fredag morgonen. Under hela den tiden hade jag värkar, men inte förrän sista timmen fick jag börja krysta och då va jag helt slut! Jag har ingen aning om vart jag till slut fick kraften till sista krystningen då han kom ut. Det är helt otroligt hur kroppen är skapt ibland!
Han hade navelsträngen två varv runt halsen och han va nedkyld, men i dagens läge är han en frisk och underbar pojk!


Nu ligger han äntligen och sover så sött efter att ha tuttat hela dagen i princip <3



Hjärtat två timmar gammal i en stolt mormors famn <3Första amningen :)Här sover han så sött <3





4 kommentarer:

madeleine sa...

OH GRATTIS!
Har lillen fått nå namn?
Hoppas ni mår bra allihopa!
Kramar.

Annelie sa...

Åh, vilken underbar kille! Sååååå söt! :))
Grattis än en gång!
Kramar

Anna sa...

Åh, vilken söt liten krabat! :)
Grattis, Catti ♥

Sandra sa...

Grattis!!! Pappa ringde och sa att du fått en pojk!! :) Grattis!!