tisdag 16 februari 2010

Jag blir tokig!!

Natten till igår sov jag nästan ingenting. Jag lyckades få sova i fyra timmar sammanlagt, men jag vaknade hela tiden av alla värkar. Kl 5 på morgonen gav jag upp med att sova så då la jag mig och läste istället. Sen klev jag upp 6.15 eftersom jag hade blivit rastlös. När jag sen satt på toan (rolig information va? :P ) så släppte slemproppen! Jag blev överlycklig och trodde att nu är det nånting på gång i och med alla värkar jag även hade.
Men iaf, vid sju tiden klev även mamma och pappa upp så då blev det frulle. Sen vid åtta åkte jag och mamma mot Hudik för kontroll.
På kontrollen så såg hon att jag hade fostervatten så det räcker och att jag va öppen 2 cm. Jag kan ju lova att det inte alls är nå skönt när dem känner hur öppen man är, men man står ut med det iaf. Hon kollade även blodtryck som såg bra ut. Hon försökte uppskatta vikten på min lilla skit, men det gick inte så bra eftersom hon inte kunde mäta huvudet då det låg för långt ner. Men hon tippade på att den väger runt 3700 gr :)
Ja just ja, när hon kollade hur öppen jag va så kände hon huvudet på min lilla skit! Livmodertappen är "utplånad" och hon kände ingen hinna så hon tror att jag läker fostervatten. Så hon tror att jag kommer få i veckan, men den har jag hört förut så jag tror inte ett dugg på det om jag ska va ärlig.

Efter besöket på sjukhuset så gick jag och mamma ner på stan och kollade runt lite. Det enda jag köpte va fyra par strumpor :P Jag hittade inget annat. Vi va även och hämtade en blöjhink som Jessica P hade hjälpt mamma med att beställa så jag fick den gratis. Tack för hjälpen Jessica! Självklart hittade mamma lite barnkläder som hon inte kunde låta bli att köpa, men det gör inte mig nånting :)
När vi gick där på stan så hade jag nå hemska värkar så det va lite jobbigt, men men... Både jag och mamma ville kolla lite så då bet jag ihop.

När vi satt i bilen på väg hem så blev värkarna ännu värre så jag kunde inte prata eller röra mig när jag fick dem. Grymt jobbigt, men inte så mycket att göra åt direkt. Vi åkte till Coop när vi kom till Söderhamn och handlade blöjor, tvättlappar, våtservetter och lite såna saker eftersom jag (segsnöret) inte tänkt på det innan. Tur jag har mamma som tänker på sånt :)

När vi kom hem blev jag heeeelt slut i knoppen så då gick jag och la mig för att vila medan mamma fixade med maten. Jag fick sova en kvart iaf så det va ju skönt :) Vaknade perfekt till att maten blev klar så det va ju bra :)

På eftermiddagen och kvällen så tilltog värkarna och det blev med jämnare mellanrum hela tiden. Hanna kom hit på kvällen också och höll mig sällskap vilket va super trevligt :) Vi satt och pratade en massa strunt och skrattade hur mycket som helst. Hon satt och klockade mina värkar och hon tyckte jag såg rolig ut när jag fick dem eftersom jag började vagga av och an på stolen för det underlättade :P

Sen när jag la mig i sängen så blev jag skit irriterad eftersom alla värkar släppte! Då fick jag inte en enda värk och nu idag fick jag den första för typ en timme sen, men inte alls lika kraftig som dem igår. Nu är jag less på det här!! Låt mig få ut ungen och ha den i mina armar!
Den enda fördelen va ju att jag fick sova hela natten. Vaknade en gång vid sex av att jag va pissnödig bara.

Idag blir jag kvar ute i Rengsjö, men sätter det inte igång idag eller inatt så åker jag hem till Bollnäs igen eftersom det finns saker att göras där också. Jag ska försöka lura ut brorsan hit sen när han slutat jobbet så man kanske får sällskap när jag ska äta :)

Nej nu ska jag ladda mammas dator och glo på tv en stund.

2 kommentarer:

Madde sa...

Snart så får du äntligen lillen :)

tessan sa...

Det var mig en seg liten rackare :) Men snart är h*n ute! Du får höra av dig då så vi får komma åh se på er :D Kram tessan