tisdag 26 januari 2010

Bedrövligt!

Det är så mycket prat om att folk är lika mycket värda och att alla ska vara jämställda. Varför mobbas då överviktiga, homo-, bisexuella och alla som ser lite udda ut och utlänningar?! Är det en jämställd värld? I mina ögon är alla lika mycket värda och jag tycker inte att vuxna människor, eller barn för den delen, ska mobba ut andra bara för att dem inte lever upp till "idealet". Idealet idag, som det verkar som, är att kunna pressa ner sig i size zero kläder. En normal människa är inte byggd för att kunna ha såna kläder. Hellre att man har hull på sig och är frisk än att man ska vara pinn smal och se sjuk ut!

Jag tänker inte lära mitt barn att se ner på folk som är udda till utseendet. Det ska få lära sig att alla är lika mycket värd trots sina brister! Visst jag kan erkänna att även jag har mina fördomar, men oftast har folk kunnat bevisa motsatsen. De enda jag säger nå illa om är somalier eftersom jag hittills bara haft dåliga upplevelser vad det gäller dem. Men bara för det betyder det inte att det inte finns bra somalier.

Ingen har rätten att kalla någon för tjockis, hora, slyna, bög eller nå andra slagord. Det folk glömmer bort är faktiskt att man tar illa upp vid såna saker! Visst jag har blivit kallad tjockis nu under min graviditet, men jag tar inte illa vid mig eftersom jag vet att dem som säger det inte menar något illa. Och skulle jag ta åt mig så skulle jag säga till.

Inga kommentarer: