torsdag 21 januari 2010

2010-01-21

God morgon allihopa! Eller ja, jag har varit vaken ett tag, men har inte orkat göra nånting än. Sitter just nu i morgonrock och ska ringa brorsan och höra om jag får låna 200 kr av honom så jag kan handla frukost så jag klarar mig tills jag får pengar om drygt en vecka.
Inatt har jag sovit som en stock faktiskt så jag känner mig utvilad idag. Underbart! La mig strax före elva igår och läste bok en stund så jag somnade iaf före tolv. Vaknade bara av att jag behövde springa på toa och tömma blåsan, sen sov jag till för drygt en timme sen! Det är ovanligt nu för tiden.

Nu på morgonen har jag faktiskt haft lite värkar plus att den har sparkat. Igår kände jag den inte röra sig nånting och självklart blev jag orolig eftersom jag är så van vid att känna den sparka hela dagarna annars. Men visserligen är det trångt åt den nu, men jag blir ändå orolig.

Jag va in på en kompis blogg nu på morgonen och läste att hennes sjukdom blivit sämre igen och det känns verkligen inte bra! Jag vill att hon ska må bra och att hon ska va pigg och frisk. Jag tycker det är jätte jobbigt när folk i min närhet mår dåligt, och särskilt henne. Kommer aldrig glömma när hon låg på sjukhus i flera veckor förra året. Jag vill inte att det ska hända igen! Jag känner mig så maktlös när jag inte kan göra nånting för att hon ska må bättre. Det är svårt att göra så hon mår bättre, men jag vill så gärna kunna göra NÅNTING iaf, istället för att bara sitta och se på.
Sen får jag dåligt samvete. Här sitter jag och klagar på en massa små saker medan hon mår dåligt pga sin sjukdom. Om det är någon som har rätt till att klaga så är det verkligen hon! Usch jag vill så gärna kunna hjälpa henne! Jag håller verkligen tummarna på att det inte ska bli lika illa som ifjol!

1 kommentar:

malin sa...

Du fatta att jag inte mena nå illa emot dig va ? Jag skrev bara ett exempel, och då fick det bli en gravid :p haha. Det är okej med mig än, är långt ifrån som förr. Jag har mest ont på morgonen och mår illa när jag äter. Men jag ska ju till läkaren nästa vecka, så det känns ganska lugnande faktiskt! :) Och jag kommer aldrig låta det gå lika långt den här gången, som det gjorde sist. Men tack för ett jätte snällt inlägg! :) DU ÄR BÄST! Älskar dig.