måndag 14 december 2009

Måndag

Nu har jag kommit hem efter att ha varit hos mor och far hela helgen och varit kattvakt eftersom dem har varit på kryssning med brorsan och hans kompisar. Dem har haft det jätte trevligt och roligt och det känns jätte bra, men självklart är jag lite avundsjuk för jag vill också hitta på nånting för jag sitter ju bara hemma hela helgerna eftersom många kompisar antingen festar eller är upptagen med annat. Men kan ju inte klaga heller eftersom det inte är dem som är gravida =P

I torsdags va jag till BM och kollade hjärtat igen på min lilla krabat i magen och det slår så fint och det slår precis som det ska =) Jag följer kurvan alldeles perfekt så det känns jätte bra! Mycket mer gjorde jag inte i torsdags faktiskt.

Fredagen va lugn den med. Började med att jag sprang ut med hunden och att hon sprang ifrån mig i skogen så jag fick springa efter och tokig som jag va så brottade jag ner henne på marken så när hon kom in igen, gömde hon sig under soffan och skämdes! Sen bar det av mot Söderhamn på Föräldragrupp och gud va trevligt vi hade! Vi satt och diskuterade med Ursi, som är kurator på Familje Center, om relationer och liknande och det va väldigt intressant faktiskt. Kände även mina allra första förvärkar när jag satt där =)
Sen bar det av mot E-center och mötte upp mamma när hon slutade så handlade vi lite och när vi hade gjort det klart åkte vi hem till Rengsjö där jag hade en lycklig hund som väntade =)
Vi åt lite korv med bröd med pappa när vi kom hem och sen åkte mor och far in till Bollnäs och fikade med några bekanta medan jag la mig på soffan och njöt av alla kanaler =P

Lördag blev det att kliva upp tidigt och mamma va gullig som lät mig äta frukost medan hon gick ut med hunden och det va väldigt skönt att slippa göra det en enda morgon =)
Pratade med mor och far samtidigt som dem sprang runt i hela huset och packade det sista innan det bar av för dem. Sen satte jag mig vid datorn och såg att kusin Anna va ute på MSN så hörde med henne om hon ville med ut på promenad och det ville hon. Sen umgicks jag med henne till fem på eftermiddagen efter jag hade bjudit på mat =)
Efter hon hade gått så tog jag det bara lugnt hela dagen.
På kvällen tänkte jag lägga mig i ett bad, så jag gick ner och kollade så pannan gick (den har krånglat hela helgen!!) och det gjorde den. Så jag började fylla badkaret och efter halva va fyllt så hade pannjäveln stannat så då tog det slut på varmvatten!! Men jag gav inte upp utan jag SKULLE verkligen bada då så jag ställde mig och kokade upp massa vatten och skulle någon ha sett mig då skulle dem skrattat =P men jag fick mitt bad till slut =D

Igår va också en lugn dag. Gick ner till mormor i två timmar för jag brukar passa på medan jag ändå är i Rengsjö att träffa henne. Mycket mer kan jag inte skriva förutom att jag blev glad när mamma och pappa kom hem igen för då fick jag lite godis samt en limpa cigaretter =D
Bara för att man är gravid behöver man inte sluta med allting =P Har iaf slutat snusat och det känns underbart!! Sen röker jag absolut inte samma mängd som jag gjorde innan utan nu är det MAX ett halvt paket om dagen om ens det vissa dagar. Röker när jag är ute med hunden bara.

Näe nu kan jag inte sitta upp längre för ryggen värker så nu ska jag smälla i mig en massa Dumle =)

Inga kommentarer: