torsdag 24 december 2009

Julafton och juldagen

JULAFTON


Tror ingen missade att det va julafton igår =) Min julafton var riktigt rolig och mysig med släkten =)

Klev upp tidigt och åt en liten frukost och sen gjorde jag mig i ordning. När jag va klar hemma gick jag hem till Peter och sen bar det av till Djupa för att hämta upp Christina.
Efter det åkte vi vidare till Rengsjö och hem till mamma och pappa. Vi va där strax före halv elva och då va det bara att aktivera Fisan så hon va någorlunda lugn tills alla skulle komma.
Peter va tvungen att åka och hämta mormor och köra henne till kyrkogården för att tända ljus på morfars grav.
Folk började droppa in ganska prick elva och halv tolv blev det mat =) Då va jag JÄTTE hungrig! Fyllde faktiskt hela tallriken och lyckades få i mig allt, men det tog lång tid innan det gick i.

Efter det blev det julklappsutdelning och barnen (Bianca och Pontus) va superlyckliga! Det tog inte lång stund eftersom vi inte va lika många som vi brukar vara. Fia, Claes, Moa, Robin och Malte va tyvärr inte med, men förstår dem också att dem inte orkar åka runt varje år som dem gjort tidigare.
Kommer aldrig glömma Pontus min när han fick Pippi Långstrump-DVDn =) Han blev så lycklig!
"Mamma, mamma, kolla det är PIPPI!!!"



Sen efter vi hade delat ut alla julklappar så blev det fika och guuuuud va mätt jag va efter all denna mat och fika för jag kan ju inte låta bli glassen!
Efter fikat så började folk åka hemåt så då blev det jag, Peter, mamma och pappa som va kvar och då blev det att ta hand om lite disk och efter det delade vi ut våra julklappar till varandra.
Trodde aldrig jag skulle bli så nöjd med alla klappar jag fick, men är totalt nöjd med dem!

Vi kollade på Kalle Anka efteråt och sen åkte faktiskt jag och Peter hemåt en sväng.


Jag hann bara hem och kolla datorn så ringde mamma och pappa för jag skulle följa med dem hem igen för ville inte sitta ensam på julafton.

Vi kom hem hit och då satt vi bara här hemma och pratade en stund och mor och far tog en varsin öl. Vid halv åtta gick vi hem till Mona och hälsade på, men strax efter åtta gick jag och Anna hem hit igen och pratade en massa skit =)
Vid halv tolv dök allt folk från Mona upp här helt plötsligt och då blev det livat!!

Men dem gick efter en kort stund och då tittade jag och Anna på en film som heter "The Strangers". Riktigt kuslig!



JULDAGEN


Det blev tidigt även idag eftersom vi skulle åka till farfar och Marianne för att fika lite med dem, sen ville jag träffa farfar lite eftersom jag inte vet hur länge man har honom i livet.
Vi åkte hemifrån halv elva ungefär och blev kvar där till ett någon gång. Känns för jävligt när inte ens min egen farfar kände igen mig, så han tittade hemskt mycket på mig, men Marianne blev grymt förvånad när hon såg min mage. Förvånad, men lycklig för min sku
ll =)

Klockan tre hade vi bjudit in mormor för att äta lite rester från igår, och det smakade fortfarande lika gott =) Efter maten åt vi ostkaka och det va GRYMT gott!


Mormor blev väl kvar till strax före fyra och då tänkte jag lägga mig och vila, men det va stört omöjligt eftersom hjärtat rusade på mig och jag fick svårt att andas =( Så för min del blev det tv med båda katterna och hunden.

Det va lugnt fram tills Uffe och Anette dök upp vid sex tiden eftersom dem "gamla" ska till Granbo på klubben. Vi har suttit och pratat en massa och skrattat ännu mer! Trodde aldrig jag skulle ha så trevligt som jag haft ikväll om jag ska va ärlig!
Hade några förvärkar när vi satt och pratade, men inte så starka, men har märkt nu att jag har svårt att sitta längre stunder eftersom det börjar "värka" i benen.
Nu är det drygt en timme sen dem åkte så nu blir det datorn och tv:en innan jag ska lägga mig.

Näe det här inlägget blev då jävligt mycket längre än jag hade tänkt mig så nu orkar jag inte skriva nå mer =P


PS. Glömde kameran hemma så det är därför det inte finns några bilder =(

Inga kommentarer: