onsdag 16 december 2009

At home

Nu är jag hemma igen efter jag va hos mamma och pappa igår för att baka lite och för att Fisan skulle få leka lite med katten :D Inte för att katten va så sugen på att leka med henne, men hon lekte iaf :P
Vi gjorde iaf lussebullar och knäck :D MUMS!! Riktigt gott kan jag lova! Kommer nog sätta i mig alla knäck inom en vecka så då blir det att göra en ny sats, haha!
Vi höll på i drygt tre timmar med baket och sen skulle mamma ut och skotta av infarten hemma där så då fick hunden springa fritt och guuuuud va roligt hon hade! Sprang över hela vändplanen och hoppades rakt ut i snön så hon försvann :D Hon är ju så liten så den snön som kommit nu täcker hela henne!
Det har kommit såååå mycket snö nu på bara två dagar och det är så mysigt att titta ut!
Imorse när jag, mamma och pappa satt och fika så tittade jag ut mot fågelholken och såg årets först domherrar :D Tänk vilka vackra fåglar det är! Alldeles jätte röda på magen va dem två som vi såg, så nu snart kommer det riktig kyla! BURR!!

Jag och mamma åkte in till Bollnäs vid tolv tiden eftersom jag hade klipptid kvart över tolv och jag blev så nöjd med klippningen :) Super trevlig frisör hade jag lyckats fått också och jag är den som måste klippa mig hos folk som jag kommer bra överens med :)
Efter klippningen gick jag och mamma runt och köpte en massa julklappar och jag hoppas verkligen alla blir nöjda med sina för jag har nämligen valt ut några, haha.
Sen bar det av hemåt och då blev det mat i form av stekt korv och potatis med ägg :D

Efter maten tog jag en vila på 1,5 timmar! Jag tänkte vila en halvtimme, men det blev mycket längre!! Så nu får vi se om jag kan sova nånting inatt istället.

Nu sitter jag hemma och smäller i mig en massa knäck plus tittar runt lite samt tittar lite på tv på samma gång.

På måndags natt slapp jag faktiskt sova ensam, vilket jag klagat över ganska länge! Men inget hände faktiskt och jag är den som skulle kunna erkänna sånt :P Vi tittade på film, pratade och sov faktiskt på en varsin sida av sängen. Men bara vetskapen av att ha någon bredvid mig va mysig! Fast han pratade en hel del i sömnen ^^

Näe nu ska jag fortsätta smälla i mig knäck och titta på tv :)

(Det står lite i oordning, men det får ni tåla ^^)

Inga kommentarer: