fredag 2 mars 2012

Update

Lägenheten är uppsagd, nytt dagis är ansökt. HÄRLIGT!! Så i april blir det att tömma hela lägenheten och maj går ut på att städa och greja eftersom bovärden här är dum i huvudet så lika bra att ha en hel månad på sig så man inte missar nånting!

I övrigt då? Jag är utan röst så kan inte jobba. Åkte till läkaren igår och väntar nu på remiss till öra, näsa och hals uppe i Hudik. Neo är pigg som en mört och han ska få sova hos mormor och morfar ikväll :) Annars är det inte så mycket som händer.


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

tessan sa...

Sv: jaaa, verkligen :D

Moa sa...

Hej, jag såg din kommentar på Katrins blogg om assisterad befruktning. Jag reagerade ganska starkt på din kommentar. Det är jättebra att det verkar gå bra för din son, och han verkar må bra trots att hans pappa inte är närvarande, och jag är säker på att du gör så gott jobb du kan som ensamstående förälder. Och det är kanske så att din son alltid kommer må bra och inte alls påverkas av att inte ha en pappa när han växer upp, men säg inte att det är nonsens att barn skulle må dåligt över att en förälder som är frånvarande, för där har du fel.
Jag har själv en frånvarande pappa, som jag träffar sällan, och du förstår inte hur mycket det ha påverkat mig att inte ha en "riktig pappa", eller en fungerande pappa roll. Jag känner mig inte hel på ett sätt. Jag känner att en stor del saknas som jag förtjänar att ha, som många har. Jag menar ingen perfekt pappa, men bara en närvarande, snäll pappa, så skulle mitt liv varit annorlunda. Vill tillägga att jag har världens finaste och bästa mamma som alltid finns där för mig, så även fast ena föräldern är närvarande och sköter sitt ansvar som förälder, så betyder inte det att den andra delen är obetydlig.
Det känns som du skriver mycket på det du ser utifrån sett, men döm snälla inte. Utifrån sett så skulle nog inte någon tro att jag har några problem, eller är ledsen på grund av min pappa, men det är jag.
Vill inte göra dig orolig med din son, han kanske kan hantera det på annat sätt, och fortsätta vara lika glad. Men ville bara att du skulle få en bild av hur det känns att inte ha en pappa i sitt liv för andra, så du inte dömer så snabbt.
Ha det bra, tack för du tog din tid att läsa.
Mvh Moa