tisdag 6 september 2011

Idol hysteri

Ja, nu är Idol hysterin i full gång igen då. Själv är jag sån att jag enbart tittar på audition. Allt annat tycker jag är värdelöst. Dock måste jag ju se hur långt Oleg tar sig, haha! Är det bara jag som tycker att han var klockren igår?! Snacka om att underhålla folk ;D Det tycker jag är mer värt än att man ska sitta och gråta till varenda låt som spelas.

En äkta artist ska även kunna underhålla folk på scen. Inte bara stå där och se bra ut och sjunga bra.

En riktig artist är då fan Marilyn Manson! Tänk när jag såg honom på Hovet nere i Sthlm. Det var äkta underhållning! Han gav verkligen allt för publiken och det är så det ska gå till.

Okey nu hamna jag på villospår här. Skulle ju skriva om Idol ;p I alla fall så tycker jag det är ett jävla bluffprogram. Den som vinner ser man sällan till efteråt utan det är oftast tvåan som tar sig längst i och med att tvåan fortfarande får göra sån musik som den tycker om. Den som vinner måste göra sån kommersiell musik att det blir tråkigt att lyssna på dem i längden. Kommersiell musik finns det redan så mycket utav!

Nej tacka vet jag dem artister som går sin egen väg och verkligen gör sån musik som dem själva vill och inte lyssnar på en massa producenter och alla där omkring. Några utav de allra största sångare/grupper så som Johnny Cash, Elvis och Ray Charles gick sin egen väg och nu en sisådär 50 år senare kommer man fortfarande ihåg dem och hör deras musik. Så länge kommer man aldrig minnas någon som varit med i Idol. Jag minns inte ens fjolårets vinnare!










Tre utav världens absolut bästa sångare och musikanter! Dessa tre kommer leva vidare genom deras musik i flera årtionden till.

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

tessan sa...

jay smith var ju gryyym :P