fredag 2 september 2011

Blöh!!

Just nu känns livet ganska bra. Men det är nånting som saknas och jag vet exakt vad det är. Ett svetsjobb! Jag ska absolut inte säga att jag inte trivs på det jobb jag har idag, för det gör jag! Jag har kanonbra kollegor som gör att det är ett fantastiskt ställe att jobba på. Men mitt drömjobb är och kommer alltid vara att jobba som svetsare.

Nackdelen med att ha detta drömjobb är att jag måste flytta långt ifrån familj, släkt och vänner. Det finns verkligen inte ett enda svetsjobb i hela Gävleborgs län! Har hittat ett jobb jag gärna vill söka, men det är ända nere i Falköping! Inte direkt lilla biten att flytta. Har även hittat några andra jobb i Borås, Östersund samt Örnsköldsvik som jag skulle vilja söka.

Den största fråga är om jag verkligen klarar av att flytta ifrån allt här omkring. Jag har fått med mig en som vill flytta med mig så jag inte är helt ensam, men hur ska jag kunna flytta ifrån min älskade mamma, världens bästa pappa och min kära bror?!

Tror jag måste sätta mig ner och diskutera lite med mamma och pappa för att få höra deras åsikt lite. För hur det än är så lyssnar jag mycket på dem när det gäller livsavgörande beslut, och särskilt nu när Neo blir med i det hela.



- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

tessan sa...

Min brorsa fick nyligen fast jobb i Gävle som svetsare på nå ställe :)

Typiskt att Neo "alltid" ska bli sjuk när ni är här och vi ska ses ;/ :p