tisdag 1 mars 2011

Förut

Hur klarade man sig förut innan datorernas och mobilernas tid?
Jag tror helt seriöst att folk mådde bättre då, man träffades betydligt mycket oftare och man umgicks på ett helt annat sätt än vad man gör nu. Nu när man umgås blir man avbruten titt som tätt av att någon ringer på mobilen, man får sms eller att det plingar på datorn. Jag vet själv att jag har mobilen i näven på tok för ofta och jag får nästan panik om jag inte får ett enda sms eller telefonsamtal under en hel dag. Då tror jag att alla har glömt bort mig och jag blir helt nojjig.

Nä ta oss tillbaka till tiden innan datorer och mobiltelefoner för jag tror att den tiden var mycket bättre än hur det är nu! Visst att det är bra med mobiler för det möjliggör att man kan ringa efter hjälp vid en olycka och såna saker, men jag skulle ändå vilja gå tillbaka till tiden innan alla dessa high-tech saker kom till. Vore skönt att slippa bli stressad över en sån löjlig sak som mobil och dator.




- Min iPhone

Inga kommentarer: