torsdag 17 februari 2011

En bra dag!

Idag efter vi alla hade ätit frukost så åkte jag, Neo och Frida ut till E-center där jag skulle köpa blöjor och lite saker åt Neo samt att Frida skulle leta present inför lördag åt lill prinsen. Ett plus när vi var där var ju att vi träffade på mamma och Neo är en riktigt "mormors lilla pojk" :)

Efter Coop så gick vi in på Lindex och tittade och jag hittade lite kläder som jag ska kolla om dem finns inne i Bollnäs också eftersom jag inte hade med mig mina presentkort. Ja, jag är både snål och fattig så jag använder dem för att köpa Neos present! Frida hittade lite kläder som hon köpte åt Neo i present :) Dock vet jag inte vilka ;p

Sen gick vi över till Barnens Hus där Neo tvärslocknade i vagnen. Där inne hittade jag en jätte fin present som jag la undan så mamma kunde köpa åt Neo, men ni får vänta tills på lördag så jag kan knäppa kort på allt så ni får se då vad han får. Vi blev kvar på Barnens Hus i en timme eftersom jag inte ville väcka Neo.

När vi kom tillbaka hit (ja jag är kvar hos Frida och Micke) så kom jag ju på att jag hade glömt ALLT jag skulle handla åt Neo! Smaaart Catti!! Men som tur var så skulle jag och Frida ändå på promenad så vi gick tillbaka till Coop så jag kunde handla det jag skulle ha.

När vi kom tillbaka hit igen så gjorde jag i ordning mat åt mig och Neo. Idag blir det en riktig lyxmiddag bestående av Bullens Pilsner Korv och mos. MUMS!! Det är väl lyxmat om något det!! Den korven är starkt underskattad ;p

Efter maten försökte jag få Neo att somna eftersom han bara hade sovit i vagnen en kort stund tidigare, men det var helt omöjligt att få honom att sova! Han skrek i 1.5 timmar innan han till slut somnade i Fridas famn eftersom jag inte orkade med hans skrikande för jag var så röksugen. Det är tur att jag har älskade Frida!

När Neo sen vaknat så var han fortfarande gnällig, men inte alls på samma sätt. men det blev bus i drygt två timmar innan han kastade in handduken igen. Då drog jag, Frida och Micke igång en film och glodde på den. Kommer inte ihåg vad den heter, men den var inte så värst bra heller.

När vi var inne på andra filmen så ringde Jocke. Jag blev glatt förvånad! Så jag blev sittande med honom i telefonen i en timme och vi pratade om ganska mycket. Han stöttar mig mest i min kamp mot nikotinet. Han är verkligen en underbar person som alltid finns där. Jag är glad att jag känner honom! Dock sa han att jag blivit förändrad efter allt som hänt den senaste tiden, och jag är inte särskilt förvånad. Jag är mer inåtvänd nu för tiden och han sa att jag var gladare förr och det kan jag hålla med om. Men som sagt var det skönt att få prata med honom för han är verkligen en fin kille!

Så här har min dag sett ut. Angående min rökning har jag inte dragit ett enda bloss under hela dagen. STOLT!! Jag har varit grymt röksugen, men jag har stått emot. Nu ska jag kämpa, kämpa och KÄMPA för att bli kvitt skiten!!

Nu ska jag sova så vi hörs mer en annan dag. Puss och god natt!!

BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer: