söndag 13 februari 2011

Blää!!!

I brist på annat så tänker jag gå och lägga mig i sängen nu och läsa. Det går faktiskt bra att inte röka. JAg känner inget riktigt sug efter en cigarett. Det är mest vanorna jag saknar. När jag pratade i telefonen så stod jag ute på balkongen, i alla fall på kvällarna. Så fort man gick utanför porten så tände man en cancer-pinne. Ja i princip så fort man var utomus så åkte en cigarett in i käften. Men nu är det slut med det! Jag vill aldrig mer röka i hela mitt liv. Så nu hoppas jag på att alla mina kompisar kan sluta och att även mamma kan sluta. Bara man har viljan och den rätta inställningen så går det!

Jag tror inte röksuget kommer försvinna helt. Det finns dem som slutade röka för över tio år sen som än idag känner suget efter en cigarett, men det går alltid att stå emot frestelsen. Anledningen till att jag valde att sluta röka är för att jag hellre ser till att de pengarna går till mat eller att jag och Neo kan hitta på nånting tillsammans. Sen är det för att jag ska orka med mer i sommar med honom. Jag vill kunna gå till lekparken och lkeka med honom, jag vill kunna springa omkring och busa med Neo utan att avlida efter två minuter.

Inga kommentarer: