tisdag 25 januari 2011

Någon, ge mig styrka!

Ååh kan inte någon ge mig styrka så jag orkar med Neos extremt dåliga humör? Det enda han har gjort idag i princip är att han har skrikit, bitit, rivit, slagit mig. Han får den uppmärksamhet jag hinner ge honom, men tyvärr kan jag inte ägna all min uppmärksamhet till honom eftersom jag har ett hem att ta hand om också. Neo kommer alltid, jämt och ständigt, i första hand, men jag har blivit som så att jag vill ha välstädat i mitt hem och idag fick jag panik över hur det såg ut här hemma! Så medan jag sprang omkring och plockade och dammsög hade jag Neo runt mina ben som bara pep och skulle bli buren. Till slut gav jag upp!

Att sitta still går inte utan man ska röra sig. Men det blir för tungt för mina armar att bära honom hela tiden. Vi kan sitta på golvet och leka, men då ska han sitta i mitt knä hela tiden. Och golvet funkar bara om jag sitter och leker med honom. Han kan inte leka själv för det är inte roligt.

Jag vet att jag klagar över småsaker, men efter tre dagar med detta gnällande så känner jag mig galen! Jag har disk som måste bli diskad, men det får jag inte göra för Neo. Jag fick inte städa köket igår heller, men det gjorde jag ändå dock med honom på ena armen vilket slutade med att jag har väldigt ont i den armen och ryggen idag.

Nu är han vaken igen. Hörs sen

Inga kommentarer: