tisdag 28 december 2010

2010-12-28

Idag var jag och Neo ner på stan med min älskade mor. Där hittade jag en BH, tre par trosor, två tröjor åt Neo och en klänning att ha på mig på nyår! En sån där klänning som man kan kalla ett fodral ;P Den sitter riktigt tight och är riktigt fin! Jag blev kär i den vid första ögonkast :) Allt detta betalade jag hela 100 kr för :P Tack gudskelov för presentkort!

Sen har jag gjort i ordning Neos rum så nu är det bara för Peter att hämta sängen så kan jag göra helt klart i rummet. Dock så ska jag som sagt tapetsera om och hänga upp tavlor, men alla leksaker ska in dit och sånt joll. Neo somnade lugnt där inne så jag tror inte det kommer påverka nånting på hans sömn :) Mest jag som är nojjig då jag inte har någon babymonitor, men det hade dem inte förr i tiden heller så då klarar jag mig utan också! Jag har ju inte använt nånting sånt. Jag har gått på magkänslan och sen litar jag på mamma när hon säger att man har en inbyggd sensor när det gäller sina barn.

Tror inte att man behöver en massa saker till barnen, såsom, babymonitor, andningslarm, vattentermometer och dylikt. Vattnet känner man ju med händerna, så den principen har jag aldrig förstått mig på! Men men, alla är vi olika även om vi alla tycker folk gör saker och ting lite konstigt ibland. Ingen har rätt att döma en annan när det gäller uppfostring för alla har uppfostrats olika och det är svårt att göra allting rätt. Så länge man själv känner att det är rätt så spelar det ingen roll enligt mig :)

Jag försökte filma Neo idag för han såg så söt ut när han sprang omkring överallt med en tvättlapp i nävarna och pratade för fullt. Dock så slutar han ju med allt såntg så fort jag startar kameran på telefonen ;( Mitt lilla busfrö ♥ Så vi tar en halvgammal bild sen innan han kunde gå riktigt.

 Så här brukade det se ut om jag lät filmer ligga framme. Jag kan lugnt säga att jag lärt mig av min misstag när det gäller detta så nu är dem undangömda ;D

2 kommentarer:

Marion sa...

Vad söt han är lilla skrutten :)

Gällande hunden så fungerade det dessvärre inte, han drog i kopplet och inkallningen satt inte riktigt så han fick flytta hem till sin matte igen. Vi klickade inte riktigt i kemin här hemma heller och katten låg bara och tittade, åt inte eller var på toa.. Så jag tyckte synd om alla..

Hans "lydnadsproblem" kan man ju lätt komma tillrätta med om man får träna, men vi har ju bara en veckas ledigt, så vi skulle aldrig hinna.. Andreas mamma skulle ju passa honom ibland, och hon skulle aldrig orka hålla honom (han drog ikull och iväg med mig ibland)..

Så nu tittar vi på en valp, alternativt ingen hund alls utan en katt ;) Så vi får väl se :)

Gott nytt år på dig! :)

Kram

Becca & baby sa...

Sådär gör Isac med mina filmer jämt x) Jag tycker inte det gör så mycket, men det är jobbigt att plocka undan fem gånger om dagen ;( haha.

Kram på er!