fredag 10 december 2010

2010-12-10

Hmm jag vill gå ner mer i vikt känner jag. Jag har tre kg kvar sen har jag gått ner alla kilon sen innan jag var gravid med Neo. Ändå känner jag mig smalare nu än jag gjorde då. Visserligen har ju kroppen förändrats sen jag fick Neo också. Eller egentligen behöver jag inte gå ner i vikt heller för mitt BMI ligger på 23 och det är ju på normalvikten. Jag vill bara få magen fastare, men det är svårt det i och med att jag har lite hud över sen graviditeten. Men men får se om jag orkar göra nånting åt det sen när det slutat vara så kallt ute. Jag är inte den hurtiga tjejen som gärna går på gym eller nånting. Just nu väger jag 68 kg och jag är 1.71 lång ungefär och jag vill ner till typ 60. Men det är ju bara att drömma om.

Nej nog pratat om vikt och skit. Jag blir så där nojjig efter jag ställt mig på en våg och jag vägde mig hemma hos Micke och Frida. Det går över snart igen :P Hehe. I helgen var det tänkt att mamma skulle ha Neo mellan lördag och söndag så jag fick storstäda och åka ner på bio imorgon, men hon har åkt på magsjuka. Jag tycker så synd om mamma! Jag har visserligen aldrig haft magsjuka, men kan tänka mig att det inte alls är nå roligt! Hoppas hon piggar på sig så hon inte är dålig hela sin lediga helg. Storstädning blir det ändå här hemma för en kompis kanske ska komma hit och hålla koll på Neo så jag kan stöka och dona bäst jag vill även om Neo är hemma.

Mer har jag faktiskt inte planerat över helgen. Jag hade tänkt julpynta, men det struntar jag i detta år för det känns onödigt om jag inte kan få upp granen. Byta gardiner ska jag i alla fall göra för det känns ganska dumt att ha sommar gardiner när det är vinter. Så nu ska alla vita upp :P Mer blir det inte.

En sak jag inte förstår är hur man kan supa hela julhelgen. Jag har aldrig någonsin druckit en enda jul. För mig så handlar julen om att man ska umgås med de nära och kära utan en massa alkohol inblandat. Så i år ska jag, mamma och pappa samt några släktingar gå upp till Rengsjö kyrka på kvällen och lyssna när en gammal klasskompis till mig sjunger. Det ska bli riktigt roligt och Neo får ligga i vagnen och mysa :) Det börjar vid kl 23 på julaftons kvällen så vi går väl hemifrån mamma och pappa vid kl 21.30 för att vara säker på att vi får en plats.

Nyår är det inte säkert på hur jag tillbringar riktigt än. Jag blir nykter i alla fall eftersom jag har Neo då för jag vill inte lämna bort honom den kvällen. Det var länge sen jag drack en nyårsafton eftersom det ändå oftast slutar i en massa strul och bråk. Vi får helt enkelt se vad som händer.

Inga kommentarer: