tisdag 23 november 2010

Det här med amning

Idag fick jag hem "Vi Föräldrar" i brevlådan och i den var det en stor artikel om amning. Jag ammar inte och jag slutade inte för min skull, utan jag trivdes väldigt bra med att amma, men det gjorde mig stressad och då funkade det helt enkelt inte. Jag tror att om jag hade haft en karl som kunde avlasta mig lite när Neo var nyfödd så hade det funkat bättre. Då hade jag haft ork till att vara envis och fortsatt med amningen.

Jag slutade amma redan när Neo var fem veckor gammal och det blev en stor förändring på oss båda. Neo blev lugnare eftersom jag blev mycket mindre stressad och mycket lugnare. Ni som inte umgås med oss kan inte förstå vilken radikal förändring det blev på oss båda i och med lugnet som kom. Jag slutade även amma eftersom mjölken inte räckte till pga stressen som rådde över mig.

Ni som ammar ska ha en eloge och jag tycker ni gör ett jätte bra jobb!! Jag hoppas verkligen att jag kan amma, om jag nu får fler barn.

1 kommentar:

Becca & baby sa...

Jag tror att du kommer kunna amma med nästa barn, för då har du säkert en pappa vid din sida som kan avlasta! :) Det är nog sant som du säger att mjölken inte räckte till pga stress, trist när det blir så :( Har en till vän som det blivit så för, hon försökte pumpa och pumpa och pumpa för att öka produktionen, men det gick inte. Och sen finns det folk som slutar för att de inte vill längre :S I dont get it!