måndag 18 oktober 2010

En fudering bara

Många nyblivna föräldrar, inte alla, verkar nästan bara umgås med andra föräldrar när barnet är fött. Varför blir det så? Visst att man känner samhörighet med dem, men de vänner man har som inte har barn finns väl också där? Av mina vänner är det bara Elin och Sara som har barn i princip. Nä det är mer, men de som jag mest umgås med som Malin, Frida och Hanna har inga barn. Får ju inte glömma Mickis här nu eller även om vi inte ses så ofta! Men det är dem som varit det bästa stödet för mig när det gäller Neo och allt som hänt den senaste veckan. Mamma tycker att jag borde gå på öppna förskolan för art lära känna andra föräldrar så jag får prata om Neo och såna saker, men det känner inte jag något behov utav. Jag är så otroligt glad att jag har de vänner jag har! Dem är helt enkelt BÄST!!

Peace out ;p

2 kommentarer:

Becca & baby sa...

Många föräldrar blir dissade av sina barnlösa vänner, bl.a jag :P Jag har försökt träffa många vänner men de har dissat hela tiden så jag har gett upp!

Tycker det är skönt att gå till öppna förskolan och träffa de man känner där, Isac tycker det är helt underbart att träffa andra barn med :)

tessan sa...

Jag skulle gärna umgås med mina "barnlösa" vänner mer, men oftast när man ska hitt på nånting med dom så äre fest.. :/