tisdag 14 september 2010

John Q

Just nu sitter jag och tittar på filmen "John Q" och den handlar om ett barn som rasar ihop under en baseball match och pappan har inte försäkring som täcker det ingrepp de lär göra för sonen. Han säljer ALLT han äger och har och i hans sits hade jag gjort exakt samma sak för Neo. Utan tvekan! Dock vet jag inte hur den slutar då jag aldrig har sett slutet. Jag har bara sett vissa delar av den.

Så här står det om filmen:

John Q Archibald (Washington) är en helt vanlig man som arbetar vid en fabrik och lever för att försörja sin familj, älskade hustrun Denise (Elise) och sonen Michael. När Michael plötsligt blir allvarligt sjuk och är i behov av en akut hjärttransplantation, rasar deras värld samman totalt.
Johns sjukförsäkring täcker inte ingreppet och familjen har ingen möjlighet att själva bekosta den. Tiden börjar bli knapp och valmöjligheterna blir allt färre. I desperation och i övertygelse om att hans son ska överleva tar han saken i egna händer, barrikaderar sig på akutmottagningen och ockuperar den!


1 kommentar:

Marion sa...

Jag såg den, hua vad jag grät :(