torsdag 17 juni 2010

Dålig mamma..?

Är jag en dålig mamma till Neo bara för att jag har lämnat bort honom några enstaka ggr och varit ut?!
Är jag en dålig mamma att jag vill vila upp mig en enda natt?!
Är jag en dålig mamma bara för att jag har varit ut och roat mig?!
Är jag en dålig mamma just för att jag alltid sätter Neo före mina egna behov?!
Är jag en dålig mamma av den anledningen att Neo är mitt allt och att jag skulle kunna döda för honom?!
Är jag en dålig mamma just för att han är mitt allt?!
Är jag en dålig mamma bara för att jag inte är som de flesta, och är hemma med Neo i ett år utan att roa mig och se till så jag själv mår bra?!
Är jag en dålig mamma för att jag tar hand om honom som jag gjort sedan den dagen han föddes?!

Den som tycker att jag är en dålig mamma till min älskade son Neo kan då dra åt helvete! Ingen vet hur jag och Neo har det förutom min mamma, Malin och Hanna! Det är bara dem som sett mig tillräckligt mycket med Neo och dem vet att jag älskat Neo enda sedan den dagen jag fick reda på att jag va gravid! Våga aldrig någonsin påstå att jag är en dålig förälder åt min son!


Jag och min älskade prins på studenten! Han är verkligen mitt allt. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna älska någon så som jag älskar honom!

3 kommentarer:

Laura sa...

hej! mysig blogg :)

Marina sa...

Jag känner inte dig.
Men bara för att du vill gå ut och roa dig och tänka på dig själv är ju APSOLUT inte fel!! Modiga människor om dom skulle påstå annat. Det verkar ju som du tar väl hand om din son.

Jag är en av dom personerna som va hemma läänge med mina barn utan att gå ut och roa mig eller någongång tänka på mig själv. Det ångrade jag sedan då jag upptäckte hur dåligt jag började må för att jag hade glömt bort mig själv. Nu är jag gravid med mitt fjärde barn och skulle aldrig göra om samma misstag. Självklart kommer ju barnet först men jag kommer att tänka mer på mig själv än vad jag har gjort innan.

Enligt undersökningar så är det bra för barnet att komma bort från föräldrarna någongång. Det är stimulerande för dom att träffa andra människor. Och vi förbereder ju barnen för vuxenvärlden och det innebär ju då att barnet måste lära sig att få sova någonannanstans än hemma.

Fotograf - Kristina Bäck sa...

Du är verkligen inte en dålig mamma för att du vill gå ut nån gång ibland och sådär.. Alla måste få ha roligt någon gång =)

Fin blogg iaf =)