söndag 23 maj 2010

Gårdagen

Igår va det väldigt trevligt! Började med att åka till Söderhamn till Micke och Frida eftersom det va dem jag skulle på cruising med :) Jag tog några cider där hemma och vi spelade Mario Kart Nintendo Wii och vissa banor ska man garanterat inte spela när man är lite lullig. Iaf inte om man har lika lätt som mig att må illa, haha!! Tyvärr började det regna så det blev sent innan vi åkte in till stan. Väl där så ringde Sofie och Svante. Svante ville att Frida skulle köra hans Trans Am så då åkte vi tillbaka ut till Ina för att byta bil. Dock så får man ju inte direkt plats med 5 pers i en Trans Am så då skulle Svante åka en annan bil, men så blev det icke! Det va JAG som hamnade i den andra bilen! Där satt det tre karlar som jag aldrig i hela mitt liv träffat eller visste vem någon av dem va. Så ett tag höll jag på och skratta ihjäl mig eftersom jag är så pass blyg, men efter en stund så släppte även det och jag skämtade tillbaka med dem :)
Vi åkte en maffig FORD pickup som inte hade en enda fläck på hela bilen så jag tror inte den är så gammal :P Men motorn vibrerade skönt och gud jag blev alldeles kär i motorn! Inte mycket som klår en V8 som kommer dundrande :P Det är nog bara en v12a med massa hästar som tar det :D
Väl inne i stan så stannade vi vid busstorget och vi satt på flaket och skrattade och stojjade. Jag fick även en ros av en som va med i bilen :) Han blev alldeles till sig när han såg att det va jag och inte Svante som satt i baksätet :P Haha! Roliga killar det där!

Helt plötsligt så drog bilen! Där stod jag och visste inte hur jag skulle ta mig någonstans överhuvudtaget! Tur att Messen va där och kunde hålla mig sällskap :D Dock försvann min älskade Jäger :'( Va fan! Efter en halvtimme blev jag panik kissnödig! Då ringde jag till Frida och bad henne komma och låsa upp åt mig så jag kunde iaf gå in till henne. Messen va jätte snäll och skjutsade mig hem till dem :)
Väl där fick jag sitta alone i lite drygt en halvtimme eftersom Micke, Frida, Sofie och Svante skulle ta en sista tur på stan. När dem kom hem igen så satt jag och Micke och spelade en gång till och stackars Frida somnade i fotöljen. Vid halv två inatt gick vi alla och la oss. Jag somnade bara huvudet petade på kudden :P

Idag så vaknade jag utav att mamma ringde. Pappa kom och hämtade mig kanske en timme senare och då åkte vi hem till Rengsjö och åt. Sen åkte vi mot Kilafors eftersom dem skulle kolla på en ny husvagn :)
Nu sitter jag hemma i Bollnäs igen och Neo sover en liten stund. Ska städa bara jag skrivit klart. Jag vet att jag skriver ofta att jag ska städa, men det blir sällan av eftersom jag är extremt lat! Men nu jävlar kan det inte se ut så här illa längre! Bye bye


Det va en liknande sån här vi åkte i, dock en nyare :)

1 kommentar:

Becca & baby sa...

Ojoj, inte skulle jag gråta över att åka en sån bil inte ;)


Sv: Starkt av dig att du stod på dig, du gjorde helt rätt!! Jag skulle inte klara av att göra abort jag heller :( Neo är superfin, förstår att du tycker det har varit värt allt! :)