fredag 5 februari 2010

Fredag kväll

Jag ligger redan i sängen! Jag är så grymt trött idag och jag tror det beror på den dåliga sömnen natten som va. Inatt är det inte lika varmt inne i rummet som tur är så inatt kommer jag nog kunna sova.

Idag har jag inte gjort så mycket. Tittade på lite när pappa skottade av taket och JÄVLAR va snö! Dra åt skogen va ini helvete med snö vi har här nu! Det måste ses för att man ska kunna förstå. Men iaf, efter han hade skottat klart åkte vi in till Bollnäs lite snabbt eftersom jag hade glömt min mobilladdare plus att jag va tvungen att köpa cigaretter så jag klarar mig hela helgen.

När vi kom hem igen så gick pappa och la sig och jag la mig på soffan tills brorsan kom med "monsterhunden" :P Då började jag med maten och jag och brorsan gick ut med Riki för att kasta lite boll så han inte skulle väcka pappa. Tänk va en boll kan göra mycket för en hund :)

När vi kom in fortsatte jag med maten. Hade bara satt dit lite potatis innan som skulle koka upp. Sen började jag steka på leverbiffar, men lät pappa sova eftersom han bara hade sovit en timme på morgonen. Så jag och Peter åt lite grann och precis när vi hade ätit klart skulle vi ut med Riki, men självklart satte han sig på hallmattan och pissade! Förbannade byracka! Pappa vaknade strax efteråt och maten va fortfarande varm så då gjorde jag honom sällskap när han åt.

Jag tog sedan en promenad på en halvtimme med vovven och det va väldigt skönt eftersom det inte varit så kallt ute idag plus att det gick så bra att gå med honom för en gångs skull. Efter det intog jag soffläge tills mamma kom hem. Då blev det lite fika och en massa prat.

Malin och Anna har varit här nu på kvällen och det har varit jätte trevligt :) Anna satt med mamma och jag och Malin vräkte i oss en massa chips, dock jag som åt mest :P

Nej nu ska jag ta mig tusen ta och sova!

Inga kommentarer: