onsdag 20 januari 2010

Nähä

Än har inte min lilla krabat tittat ut och värkarna är som bortblåsta sen några dagar tillbaka. Jätte jobbigt! Jag vill inte vara gravid längre utan jag vill ha min lilla krabat NU!! Orkar inte vara gravid längre. Fan jag har gått upp 15 kg så jag väger nu mest i hela familjen. Visst det tillhör en graviditet att man går upp, men va fan! Jag får knappt i fötterna i skorna längre pga allt vatten jag har samlat på mig! Det gör till och med ont att ha strumpor på sig pga resåren. Näe usch nu vill jag föda!

Igår åkte jag hem till mamma och pappa eftersom jag hade tid åt Tjockis hos veterinären kl 8.15 imorse. Varken jag eller mamma kunde sova inatt så kl 1 satt vi inne i deras vackra kök och pratade lite strunt och beklagade oss. Jag beklagade mig över min förbannade halsbränna som gjorde mig sömnlös och mamma beklagade sig väl över världen, haha. Men vi va båda duktiga och klav upp sju imorse ändå sen åkte vi hemifrån vid kl 8.
Vi lämnade Tjockis hos veterinären, för rakning, och sen åkte vi hem hit till mig eftersom jag har Fridas katter här och sen ville jag ta hand om disken.

Sen åkte vi hem till henne igen och va på promenad samt att jag putsade fönstrena inne i köket hos dem. Men kan lova att det va grymt jobbigt att gå på promenad idag! Jag har inte haft nå ont under hela graviditeten, men idag självklart ska man känna av ischias! Hur är oddsen på den då efter så här pass lång tid av välmående?! Eller ja jag har väl klagat en hel del på halsbränna och sömnlös nätter, men det kan man leva med iaf.

Sen vid kl 13 åkte vi och hämtade Tjockis igen och nu kan man till och med klappa honom utan att det vänder sig i magen =) Sen märks det på honom också att han mår bättre. När vi kom hem igen så gjorde mamma i ordning mat medan pappa dukade och jag la mig och vilade. Är ju gristrött hela dagarna i och med att jag sover så dåligt om nätterna.
Hela familjen gick och la sig efter maten och sov säkert över en timme.

Efter vilan blev det fika och sen åkte jag och pappa. Åkte med honom hem idag. Har väl varit hemma en timme eller nånting bara.

Imorgon blir det att ringa Försäkringskassan ang. föräldrapenningen. Har nämligen fått papper utav dem ang. det. Jag ska även städa och härja på här hemma imorgon. Damma överallt och va duktig.




Min "lilla" Tjockis. Fast nu är han kal mellan framtassarna och lite på halsen. Ville inte raka av honom all päls den här gången i och med att han gillar att vara ute.

Inga kommentarer: